Terms and Conditions
ALGEMENE VOORWAARDEN 
van Vinorè Nederland onderdeel van Radiant Holding B.V. 

Artikel 1: Definities
1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

Artikel(en): Alle artikelen uit het assortiment van Gebruiker
Gebruiker: Vinorè Nederland is de Gebruiker van deze algemene voorwaarden.
Klant: De wederpartij van Gebruiker, iedere natuurlijk persoon of rechtspersoon 
(inclusief vestigingen) met een geldige inschrijving in een handelsregister waaraan Gebruiker zaken verkoopt en levert. 
Levering: Het door Gebruiker bij Klant afleveren van een Artikel uit de Overeenkomst. 
Overeenkomst: De Overeenkomst tussen Gebruiker en Klant, waaronder iedere opdracht van 
Klant aan Gebruiker voor de inkoop en (af)levering van één of meerdere Artikelen, alsmede iedere aankoop in het bestelsysteem van Gebruiker waardoor de Overeenkomst tot stand is gekomen. 
Website: Vinore.nl, de website van Gebruiker. 

Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsverhoudingen tussen Gebruiker en Klant, 
daaronder begrepen iedere aanbieding, offerte en Overeenkomst tussen Gebruiker en Klant waarop Gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. 
2.2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle Overeenkomsten met  
Gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
2.3. Gebruiker wijst de toepasselijkheid van door Klant gehanteerde voorwaarden, hoe ook 
genaamd, uitdrukkelijk van de hand.
2.4. Gebruiker behoudt zich het recht voor om deze Verkoopvoorwaarden eenzijdig te wijzigen. 
Daarover zal Gebruiker Klant minimaal één maand voor de inwerkingtreding van de gewijzigde Verkoopvoorwaarden informeren.
2.5. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze 
uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. 

Artikel 3: Aanbiedingen, totstandkoming Overeenkomst
3.1. Ieder door Gebruiker gedaan aanbod is vrijblijvend, tenzij in of in verband met die offerte 
uitdrukkelijk een termijn voor aanvaarding wordt genoemd. Gebruiker behoudt zich het recht 
voor om een verzoek tot het worden van Klant van Gebruiker niet te accepteren. 
3.2. Gebruiker kan aanvullende voorwaarden verbinden aan de verkoop van bepaalde Artikelen, 
zoals registratieverplichting en/of maximaal aantal af te nemen Artikelen. 
3.3. Gebruiker behoudt zich het recht voor om prijswijzigingen door te voeren (bijvoorbeeld op 
grond van kostenmutaties vanuit producenten/leveranciers, maatschappelijke ontwikkelingen of de wet).
3.4. Het aanbod is uitsluitend gebaseerd op de daartoe door Klant verstrekte informatie,  
waarbij Gebruiker mag vertrouwen op de juistheid en volledigheid daarvan. Klant staat in 
voor de juistheid en volledigheid van bedoelde informatie. 
3.5. De Artikelen worden via het bestelsysteem van Gebruiker geplaatst, ofwel via een door 
Gebruiker geaccordeerd bestelsysteem. De Overeenkomst tussen Gebruiker en Klant komt dan ook tot stand op een van de navolgende wijzen en tijdstippen: 
a) hetzij, op het moment waarop Klant een bestelling via de website van Gebruiker heeft 
geplaatst en de betaling heeft verricht; 
b) hetzij, indien geen opdrachtbevestiging wordt toegestuurd, op het moment  
waarop een door Gebruiker gedaan aanbod door Klant tijdig en mondeling of schriftelijk en ongewijzigd is aanvaard;
c) hetzij, indien een opdrachtbevestiging wordt toegestuurd, op het moment waarop 
Gebruiker de aan Klant toegestuurde en door deze voor akkoord ondertekende opdrachtbevestiging heeft terug ontvangen;
d) hetzij, op het moment waarop Gebruiker op verzoek van Klant met de  
uitvoering van de opdracht een aanvang heeft gemaakt.
Het staat ieder van partijen niettemin vrij te bewijzen dat de Overeenkomst op een andere wijze en/of op een ander tijdstip tot stand is gekomen. 
3.6. Gebruiker behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst op enig moment eenzijdig met 
onmiddellijke ingang op te zeggen.

Artikel 4: Uitvoering van de Overeenkomst
4.1. Gebruiker zal de Overeenkomst met de zorg van een goed opdrachtnemer uitvoeren. Zij staat 
evenwel niet in voor het bereiken van een bepaald resultaat. 
4.2. De door Gebruiker opgegeven termijnen zijn steeds richttermijnen en gelden niet als fatale 
termijnen. 
4.3. In geval van niet tijdige Levering dient Gebruiker in gebreke te worden gesteld door Klant, 
alvorens in verzuim te kunnen geraken. 
4.4. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft Gebruiker 
het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
4.5. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Gebruiker aangeeft dat deze 
noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze 
noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Gebruiker zijn verstrekt, heeft Gebruiker het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de Klant in rekening te brengen.

Artikel 5: Levering en kosten
5.1. Levering geschiedt door afLevering op het adres van Klant door Gebruiker (dan wel op het 
door Klant opgegeven alternatieve adres) of afhalen in bij (het magazijn van) Gebruiker. 
5.2. Klant is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat Gebruiker deze bij hem aflevert of 
doet afleveren, dan wel op het moment waarop deze hem volgens de Overeenkomst ter beschikking worden gesteld.
5.3. Gebruiker levert enkel Artikelen af op de begane grond, hetgeen betekent dat Gebruiker geen 
Artikelen aflevert op locaties die enkel bereikbaar zijn door het nemen van meer dan één trede. Indien hiervan sprake is zal Gebruiker de Artikelen voor de locatie plaatsen en dient Klant zelf zorg te dragen voor verder vervoer.
5.4. Gebruiker behoudt zich het recht voor om een minimale of maximale bestelhoeveelheid voor 
een bepaald Artikel te hanteren.
5.5. Gebruiker kan met Klant voor iedere locatie van Klant logistieke afspraken maken, waaronder 
het tijdvak waarbinnen Levering plaats zal vinden (de venstertijd) en de wijze waarop afLevering van de Artikelen plaats zal vinden. 
5.6. De door Gebruiker opgegeven levertermijnen zijn nimmer te beschouwen als fatale termijnen.
5.7. Indien Klant afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die 
noodzakelijk zijn voor de Levering, is Gebruiker gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van Klant, nadat Gebruiker Klant van dit voornemen op de hoogte heeft gebracht. Alle kosten van opslag zijn alsdan voor rekening van Klant.
5.8. Komen Gebruiker en Klant bezorging overeen, dan geschiedt bezorging tegen de  
overeengekomen kosten. Gebruiker behoudt het recht bij Levering de kosten voor bezorging afzonderlijk te factureren.
5.9. Het risico van de zaken gaat op Klant over op het tijdstip waarop deze aan Klant juridisch 
en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van Klant of van een door Klant aan te wijzen derde worden gebracht.
5.10. Indien Klant bij afLevering Artikelen wenst te controleren (bijvoorbeeld op temperatuur of 
aantal) dient dit plaats te vinden in het voertuig danwel op de laadklep van het voertuig. 

Artikel 6: Betaling
6.1. Betaling dient via de bestelpagina op de website van Gebruiker onmiddellijk te geschieden na 
het plaatsen van de bestelling tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Schriftelijk kan enkel afwijkend overeen worden gekomen dat betaling dient te geschieden bij Levering, of uiterlijk binnen 14 dagen na factuurdatum. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.
6.2. Indien Klant in gebreke blijft met de betaling binnen de termijn van 14 dagen dan is de Klant 
van rechtswege in verzuim. Klant is alsdan een rente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt gerekend.
6.3. In geval van faillissement, surseance van betaling, beslag, bewind of curatele van de Klant zijn 
de vorderingen van Gebruiker op de Klant onmiddellijk en zonder ingebrekestelling opeisbaar.
6.4 Gebruiker is in geval van overschrijding van enige betalingstermijn gerechtigd verdere 
Leveringen aan Klant stop te zetten totdat het volledig openstaande bedrag uit alle met Gebruiker gesloten Overeenkomsten volledig is voldaan. Gebruiker is in dit geval ook gerechtigd volgende zaken uitsluitend onder rembours te verzenden.
6.5. Gebruiker heeft het recht de door Klant gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats 
in mindering op de kosten, vervolgens in mindering op de opengevallen rente en tenslotte in mindering op de hoofdsom en de lopende rente. Gebruiker kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de Klant een andere volgorde voor de toerekening aanwijst. Gebruiker kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.
6.6. Indien Klant contant wenst te betalen, dan kan Gebruiker op grond van de Wet ter 
voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme of haar eigen beleid gehouden zijn om eerst een cliëntenonderzoek uit te voeren, alvorens de contante betaling te kunnen accepteren.
6.7. Gebruiker behoudt zich het recht voor alle vordering en/of schulden ten aanzien van Klant te 
verrekenen met eventuele schulden en/of vorderingen van de Klant ten aanzien van Gebruiker (dan wel van iedere vennootschap behorend tot de groep waartoe Gebruiker behoort).

Artikel 7: Eigendomsvoorbehoud
7.1. Alle door Gebruiker geleverde zaken blijven eigendom van Gebruiker totdat Klant alle 
verplichtingen uit alle met Gebruiker gesloten Overeenkomsten volledig is nagekomen, dit ter beoordeling van Gebruiker.
7.2. Klant is gerechtigd om de Artikelen te gebruiken in het kader van de normale uitoefening van 
haar bedrijf. 
7.3. Klant is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch 
op enige andere wijze te bezwaren.
7.4. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel 
rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is Klant verplicht Gebruiker zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.
7.5. Voor het geval dat Gebruiker zijn in dit Artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, 
geeft de Klant reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming aan Gebruiker of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Gebruiker zich bevinden en die zaken mede terug te nemen.  

Artikel 8: Incassokosten
8.1. Alle in redelijkheid door Gebruiker in verband met de niet­ of niet tijdige nakoming  
door de Klant van diens betalingsverplichtingen gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso­)kosten, zijn voor rekening van de Klant. Deze bedragen 15% van de hoofdsom of, indien deze aantoonbaar hoger zijn, het daadwerkelijke bedrag. 
8.2. Klant is over de hoofdsom en de gemaakte incassokosten de wettelijke rente verschuldigd.

Artikel 9: Onderzoek en reclames
9.1. Klachten dienen door de Klant binnen 48 uur na ontdekking schriftelijk te worden 
gemeld aan Gebruiker. Klachten die betrekking hebben op de gezondheidsveiligheid dienen direct na ontdekking daarvan gemeld te worden bij Gebruiker. De klachtbrief dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de klacht te bevatten, zodat Gebruiker in staat is adequaat te reageren. 
9.2. Indien Klant een klacht niet binnen 48 uur aan Gebruiker meldt, dan zal Gebruiker de klacht 
niet in behandeling nemen.
9.3. Indien een klacht gegrond is, is Gebruiker bevoegd naar eigen keuze hetzij het factuurbedrag 
aan te passen, hetzij het betreffende product of dienst opnieuw te leveren/verrichten, hetzij een gedeelte van het reeds betaalde prijs te restitueren zonder verdere uitvoering aan de Overeenkomst te geven.
9.4. Klachten welke zien op producten die door Gebruiker tot stand zijn gebracht Overeenkomstig 
specificaties van de Klant ­die duidelijk persoonlijk van aard zijn (private label) en­ die snel kunnen bederven of verouderen zijn ongegrond. 

Artikel 10: Opschorting en ontbinding
10.1. Indien Klant niet, niet behoorlijk of niet tijdig aan enige verplichting jegens Gebruiker 
voldoet, indien Klant in staat van faillissement is verklaard of een verzoek daartoe bij de rechtbank is ingediend, indien Klant surseance van betaling heeft aangevraagd of dit aan hem is verleend, indien beslag op zaken van Klant wordt gelegd, dan wel indien Klant onder bewind of curatele wordt gesteld, heeft Gebruiker het recht de nakoming van al zijn verplichtingen jegens Klant op te schorten dan wel de Overeenkomst met Klant, zonder enige ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst en zonder zelf tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, geheel of gedeeltelijk te ontbinden, een en ander onverminderd de overige rechten van Gebruiker, waaronder die tot schadevergoeding.

Artikel 11: Garantie
11.1. Gebruiker biedt 6 maanden garantie op alle geleverde zaken en garandeert dat elk afgeleverde 
zaak voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften.
11.2. Gebruiker herstelt gebreken die bij normaal gebruik van de geleverde zaken optreden 
kosteloos, indien garantie van toepassing is. Gebruiker stelt vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van herstel. Gebruiker is ook bevoegd te besluiten tot vervanging. Als Gebruiker besluit tot vervanging en Klant een geheel nieuw Artikel aanbiedt, dan wordt een gebruikelijk percentage als afschrijvingskosten/gebruikskosten in rekening gebracht. 
11.3. Op garantie kan geen aanspraak gemaakt worden als het defect of gebrek kennelijk het 
gevolg is van nalatig onderhoud, niet opvolgen van bewaaradvies of als dit gebrek als normaal kan worden beschouwd. Evenmin kan aanspraak op garantie worden gemaakt in de navolgende gevallen: ­ 
als er veranderingen in of aan de geleverde zaak zijn aangebracht door derden; 
­bij gebreken die ontstaan zijn door niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik (zoals het niet te werk gaan volgens de bijbehorende gebruiksaanwijzing/het bewaaradvies); ­ 
bij beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid; ­ 
bij van buiten komend onheil, (zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen et cetera); ­ 
als Klant Gebruiker niet tijdig plaats, gelegenheid of tijd geeft voor onderzoek en herstel van het gebrek; ­ 
als Klant in gebreke blijft en niet aan zijn/haar verplichtingen voldoet. 

Artikel 12: Aansprakelijkheid
12.1. Indien door Gebruiker geleverde zaken gebrekkig zijn, is de aansprakelijkheid van Gebruiker 
jegens Klant beperkt tot hetgeen in deze voorwaarden onder "Garantie" is geregeld. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar van Gebruiker wordt uitgekeerd. Als de aansprakelijkheidsverzekeraar, om welke reden dan ook, niet tot uitkering overgaat, dan is iedere aansprakelijkheid van Gebruiker beperkt tot de waarde van de Overeenkomst.
12.2. Wanneer de leverancier van een gebrekkige zaak aansprakelijk is voor gevolgschade, dan 
wordt de aansprakelijkheid van de Gebruiker beperkt tot herstel of vervanging van de zaak, dan wel terugbetaling van de koopprijs.
12.3. Onverminderd het bovenstaande is Gebruiker niet aansprakelijk indien de schade is te wijten 
aan opzet en/of grove schuld en/of verwijtbaar handelen van Klant, dan wel onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik door Klant.
12.4. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe 
schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Gebruiker of zijn ondergeschikten.
12.5. Gebruiker is overigens steeds bevoegd de schade van Klant zoveel mogelijk te beperken of 
ongedaan te maken, waartoe Klant alle medewerking zal verlenen. 
12.6. Klant is verplicht zijn/haar schade en/of die van haar leden zoveel mogelijk te  
beperken of, waar mogelijk, ongedaan te maken.

Artikel 13: Vrijwaringen, gebruik van gegevens en intellectueel eigendomsrechten
13.1. De Klant vrijwaart Gebruiker voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van 
intellectuele eigendom op door de Klant verstrekte materialen of gegevens, die bij de 
uitvoering van de Overeenkomst worden gebruikt.
13.2. Klant vrijwaart Gebruiker voor aanspraken van derden terzake van schade, welke verband 
houdt met of voortvloeit uit de door Gebruiker uitgevoerde Overeenkomst, indien en voor zover Gebruiker daarvoor krachtens het bepaalde in Artikel 13 niet jegens de Klant aansprakelijk is.
13.3. Zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke goedkeuring van Gebruiker is ieder gebruik 
van intellectuele eigendomsrechten van Gebruiker door Klant of derden niet toegestaan.
13.4. Op de verwerking van persoonsgegevens zijn de privacyverklaring en het cookiebeleid van 
Gebruiker van toepassing. Deze zijn terug te vinden op de Website.


Artikel 14: Overmacht
14.1. Ingeval van overmacht aan de zijde van Gebruiker of Klant wordt deze (tijdelijk) ontslagen 
van haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst. Indien de overmacht binnen twee (2) weken niet opgehouden heeft te bestaan, heeft Gebruiker het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat daarbij enig recht op schadevergoeding aan de zijde van Klant zal ontstaan. Onder overmacht aan de zijde van Gebruiker wordt in ieder geval (maar niet uitsluitend) verstaan: brand, gebrek aan personeel, stakingen, wanprestatie van door Gebruiker ingeschakelde derden, transportbelemmeringen, gevolgen van een epidemie, uitval van hulpmaterialen en overheidsmaatregelen ten laste van Gebruiker

Artikel 15: Overige bepalingen 
15.1. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden, om welke reden dan ook, niet geldig 
is, dan blijven de overige bepalingen van kracht en zullen Gebruiker en Klant in onderling overleg de ongeldige bepaling vervangen, met zoveel mogelijk behoud van de strekking daarvan.
15.2. Alle vorderingsrechten van Klant op Gebruiker vervallen na één (1) jaar, te rekenen vanaf de 
dag waarop Klant bekend werd met dit vorderingsrecht op Gebruiker.
15.3. Op de website genoemde oogstjaren zijn onder voorbehoud. 

Artikel 16: Toepasselijk recht en geschillen
16.1. De rechtbank Zeeland-West-Brabant, locatie Breda is bij uitsluiting bevoegd van geschillen 
kennis te nemen, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.
16.2. Alle rechtsverhoudingen tussen Gebruiker en de Klant waarop deze algemene voorwaarden 
van toepassing zijn worden beheerst door Nederlands recht. Het Weens koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.
16.3. Gebruiker is gerechtigd om alle rechten en verplichtingen die zij jegens Klant heeft over te 
dragen aan een door haar aan te wijzen derde, waaronder aan Gebruiker gelieerde vennootschappen. Het is Klant niet toegestaan om rechten en plichten uit hoofde van de Overeenkomst aan derden over te dragen.
16.4. Iedere communicatie tussen Gebruiker en Klant kan elektronisch (per e-mail) geschieden.
16.5. De Nederlandse versie van de Algemene Voorwaarden prevaleert in geval van 
tegenstrijdigheid met enige vertaling.

Artikel 17: Vindplaats
17.1. Deze voorwaarden zijn vindbaar op de site van Gebruiker en worden bij iedere Overeenkomst 
ter hand gesteld. 
17.2. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde 
van het totstandkomen van de Overeenkomst.

© Copyright Radiant Holding B.V. 2023 - All Rights Reserved - vinorenederland@gmail.com